Droomklant gezocht!

Hoe ziet jouw toekomstige klant eruit?

Bestaat er wel een ideale klant en zo’ja hoe ziet deze er dan uit? Uiteraard heb ik het niet over uiterlijkheden, maar indirect is dit natuurlijk wel essentiële informatie voor je zoektocht.

Wat weet jij over je klanten?

Als je een analyse maakt van je huidige klanten, hoe zien deze er dan uit? Waarom is je huidige klant niet je droomklant? Wat is het verschil tussen je huidige klant en je perfecte klant?

Stel jezelf eens de volgende vragen:

  • Wat doet je klant?
    Heeft deze een product of levert het een dienst?
  • Waar zit je klant?
    In de randstad of bijvoorbeeld in het noorden of zuiden van het land? Wellicht ken je geen grenzen en is het wereldwijde van internet je uitgangspunt.
  • Hoe komt deze klant bij jou?
    Zoek jij contact met de klant of ben je ook vindbaar voor je klant?

Er zijn nog zoveel vragen over onze perfecte klant waarop we nog geen antwoord hebben. Om toch een goed beeld te krijgen ga ik graag met je op jacht naar je droomklant. Samen brengen maken we een sociale kaart waarin we antwoord geven op de vraag: wie is mijn droomklant?!

 

” Aan klanten heb ik geen gebrek, maar toch kwam ik niet in de buurt van mijn ideale klant. Daarom ging ik met Annemieke op zoek naar wie mijn klant is, wat deze doet en hoe wordt dit mijn nieuwe klant? Annemieke is in staat dingen te horen die ik niet zeg, ze leest letterlijk tussen de regels door. Dit maakt dat zij mij persoonlijk heeft kunnen adviseren. Nu heb ik een goed beeld van mijn klant en kan ik deze benaderen.” ~ Patricia van Zanten