5 voordelen om je teksten te kruiden met wat pittige woorden
Maak jij al gebruik van pittige woorden in je teksten? Nee? Lees dan deze blog en ontdek de voordelen!
Voor alle communicatie uitingen die jij doet vanuit je bedrijf of als ondernemer is het goed dat je geen saaie teksten deelt. Niets zeggende, zonder clue of dat een ander oprecht niet weet wat jij hier nou exact mee bedoeld te zeggen.
Het is de bedoeling dat je juist een ander nieuwsgierig gaat maken naar meer. Dat ze niet meer om jou en je bedrijf heen kunnen. Dat ze je gaan opzoeken via je website of je sociale media kanalen.
Stel je gaat adverteren en dat direct de focus op jouw advertentie ligt. Of dat je een gratis weggever maakt, die meteen je doelgroep aanspreekt. In één seconde klikken ze erop en willen ze meer.
Dat is als ondernemer toch je hoofddoel? Dat jij met jouw vakkennis, je doelgroep verder gaat helpen?
Als je wilt opvallen, met je communicatie, dan is het goed om wat pittige woorden te vermengen in je tekst. Hierdoor maak jij je doelgroep warmer om daadwerkelijk over te gaan op klikken naar je website of het opzoeken van je bedrijf. Daarom zeg ik altijd, maak je teksten pittig genoeg, waardoor je opvalt als ondernemer met jouw bedrijf.
In dit artikel ga ik je naast de voordelen vertellen ook een paar opdrachten geven, zodat je meteen kunt beginnen met het kruiden van je teksten.
1) MEER DIEPGANG, WANT JE SCHRIJFT UITDAGEND
Door het regelmatig delen van een pittig woord, ga je opvallen omdat je meer dynamiek in je teksten krijgt. Ineens ga je van monotoon met meer intonatie spreken. Voor een lezer, maak je hierdoor jouw teksten interessanter om te lezen.
Denk bijvoorbeeld aan: in 5 stappen je website online zetten.
OF in 5 stappen kun jij jouw website succesvol lanceren. Het zijn maar een paar woorden die het nuance verschil in je titel aangenaam maken. Of juist de lezer nieuwsgierig maakt, waardoor ze erop gaan klikken.
2) ZELFS EEN SAAIE TEKST KUN JE OPFLEUREN
Mocht jij je website online hebben staan, maar kom je met moeite in contact met je potentiële klant? Dan is het goed om een willekeurige pagina erbij te pakken en hem te lezen. Wat valt je op? Word jij hier zelf warm van als lezer?
Om je teksten te kruiden hebben wij een pdf bestand gemaakt met maar liefst 100+ pittige woorden die je kunt verdelen over je teksten. Wees wel subtiel, want teveel kruiden is een over-kill. Probeer daarom een sterke balans te vinden in je teksten. (Je vindt deze en meer gratis downloads in onze online toolbox)
3) JE KRIJGT DE AANDACHT DIE JE ALS ONDERNEMER VERDIENT
Jij bent niet voor niets ondernemer geworden toch? Nee, jij wilt jouw doelgroep verder helpen met de door jou uitgekozen vakgebied. Daarom verdien jij het ook dubbel en dwars, dat je opvalt bij ze.
Vraag jezelf daarom af: welke woorden die je als potentiële klant leest, vergroot de kans tot aankoop bij je?
Door welke woorden ben jij instaat om direct over te gaan tot verkoop? Er zijn heel wat mensen die gevoelig zijn voor: nu of nooit, of nog 5 plekken over.
Welke woorden of sterke zin heeft deze impact op jou? Als je dit namelijk voor jezelf helder helpt, dan kun je deze ook delen in je eigen teksten. Jij bent het levende bewijs dat ze werken, want jij hapt ook toe.
4) GEBRUIK ZE IN EEN TITEL EN ZE VALLEN EERDER OP
Laat daarom vanaf nu niets meer aan het toeval over en ga starten bij de titels van je blogs. Welke kunnen wel een op-pimp beurt gebruiken? Zorg ervoor dat je jouw artikels opvallend verpakt. Ga niet overdrijven of dingen beloven die je niet na kunt komen. Transparant en eerlijk te zijn, kun je werken aan de band tussen jou en je doelgroep.
Maak een lijst voor jezelf met de titels die je hebt en kijk met mijn 100+ pittige woorden.pdf welke je kunt omtoveren tot een lees-magneet.
5) JE OVERTUIGD DE LEZER GEMAKKELIJKER
Als je gaat staat voor datgene wat jij als ondernemer wilt bereiken, kun je de lezers overtuigen van jouw bedrijf.
Blijf wel altijd op de hoede van ‘te veel’. Of voor de typische woorden die
ondertussen allergisch zijn geworden voor lezers. Als je namelijk altijd hetzelfde doet, dan ga je niet opvallen op de juiste manier.
Trouwens, voor welke woorden ben jij allergisch en waarom? Welke woorden te pas en te ompas gebruikt? Probeer deze woorden dat te vermijden in je eigen communicatie uitingen.
Oftewel ga lekker werken met sterke woorden in je teksten en in je titels. Val op, door subtiel te werk te gaan. Door ‘te veel’ te doen, ontkracht je je eigen teksten en daarom moet je hier zeker voor oppassen. Ik zou zeggen, begin bij de titels en ga daarna stap voor stap je website over.
Wil jij quotes gaan inzetten? Download dan het overzicht uit onze online toolbox!