Creëer content!

Hoewel het voor je gevoel waarschijnlijk nog niet in zicht is, komt het einde van 2019 toch steeds dichterbij. Tijd om je te gaan voorbereiden op het nieuwe jaar. Een nieuw jaar betekent immers nieuwe kansen! Pak het in 2020 direct goed aan en ga aan de slag met een contentkalender om je sociale kanalen te voorzien van content en hou op die manier je sociale media actief.

Yuna Sky helpt ondernemers hun zichtbaarheid te vergroten, zowel offline als online. Sociale media is niet meer weg te denken uit het ondernemerschap. Een bedrijf heeft vaak meerdere accounts op de sociale media kanalen, maar maakt hier niet optimaal gebruik van. Zonde! De oplossing is echter eenvoudig, maak gebruik van een marketingkalender en ga planmatig aan de slag met je content!

Ons team maakt per klant een unieke kalender, stappenplan om je content te vergroten. Voor in onze PR toolbox hebben wij een inhaakkalender gemaakt. Haal eruit wat voor jou interessant is. Plaats niet om het plaatsen, zorg wel dat je content bij jou en je bedrijf past.

Een marketingkalender kan je helpen bij het plannen en organiseren van nieuwe content. In onze contentkalenders geven wij aan wanneer, wat, voor wie en in welke vorm je als bedrijf iets kunt publiceren en wie verantwoordelijk is voor het creëren van content.

WAT STAAT ZOAL OP EEN CONTENTKALENDER

# Datum (zichtbaar in een kalender als maand, week of dag)
# Onderwerp + doel (waar gaat de content over en wat is het doel?
# Doelgroep (voor wie wordt het gepubliceerd?)
# Kanalen (hoe wordt de content verspreid, welke social media kanalen worden ingezet?)
# Type content (in welke vorm wordt de content gemaakt, denk hierbij een beeld of video)

BLIJF ACTUEEL EN HAAK IN!

De grote merken maken er vol gebruik van, inhaken op nieuws en reacties. Waarom kan dit interessant zijn voor jouw bedrijf? Als een bericht waar jouw naam aan is gekoppeld veel likes krijgt en gedeeld wordt op sociale media dan ben je niet alleen meer zichtbaar voor je eigen volgers, maar vergroot dit je bereik enorm. Iedereen kent wel een geniale tweet die volledig viral is gegaan. Dit kan je zelfs gratis publiciteit opleveren!

Toch is niet ieder moment geschikt om in te haken. Bedenk wat je wilt bereiken, is het relevant voor je bedrijf, zijn er raakvlakken, past het bij je doelgroep, ga zo maar door. Je moet dus niet reageren om het reageren, ga voor kwaliteit en haak af wanneer het niet bij jou en je bedrijf past.

GEBRUIK EEN INHAAKKALENDER

In je contentkalender kun je gemakkelijk gebruik maken van een inhaakkalender. Er zijn natuurlijk meer dan genoeg momenten waarvan je weet dat ze komen. Je kunt hier ruim van te voren berichten voor maken. Wij hebben een aantal van deze dagen voor je in een kalender gezet. Per maand staan hier je inhaak kansen in. Nee, ga niet voor al deze dagen, maar kies welke bij jou en je bedrijf het beste passen.

Veel succes, Annemieke

Volg ons

Je kunt meer over ons te weten komen door ons te volgen op een van de volgende kanalen, wie weet kom je er achter waar wij van de week uithang en spreken we elkaar dan.